reklama

Škôlkári

Raz mi jeden muž napísal správu, že bol odviesť synovcov do škôlky. Bola tam tá istá učiteľka, tie isté hračky... Jednoducho nostalgia za detstvom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)
Obrázok blogu

Po dlhšom čase som bola v škôlke aj ja. Nie v tej, kam som aj ja chodievala. Toto bola iná. Sedeli sme so špuntami na koberci a hovorili si básničky, príbehy. Niekedy som sa musela veľmi koncentrovať, aby som im rozumela...predsa len trojročný špunt má takú svojskú materčinu.

Hovorila som im o priateľstve a o smútku. Hm...hovorím si, že to asi nepochopia. Pochopili. Tak svojsky, trojročne. Ale vedeli, čo je smútok, keď zradí kamarát. Čo je to samota, keď nik neľúbi. Špunti tušia to, čo my už vieme. A niektorí, žiaľ, aj vedia, čo my len tušíme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak sme sa hrali. S plyšovými zvieratkami, ktoré rozprávali (dospelí nemôžu pochopiť ako takéto zvieratká hovoria), navliekali drevené koráliky, ktoré sa dokázali plaziť, čítali obrázkové knihy plné príbehov. Bavilo to aj mňa, aj špuntov. Pri kreslení som občas pochybovala, či tie tri paličky sú naozaj mamka s ockom, ale naučila som sa žasnúť aj nad takouto kresbou. Jéj, to je pekné, to je...nepodobá sa to na tvoju maminu? Ale nie, to je babka! Ahá!

Farby mali svoje mená - nebíčková, trávičková, kvietočková (to je žltá), cukríková (červená). Môj habit boli nádherné šaty, v ktorých som bola ako princezná (to mi vrátili tie kresby :-) ).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Škôlkári sú super. Hlavne, keď učia nás dospelých pozerať na svet nepokazenými očami.

Venované všetkým veľkým špuntom, ktorým je niekedy veľmi smutno za hračkami.

sestra Hermana

sestra Hermana

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som rehoľná sestra. Píšem o všetkom, čo mi "brnkne" do nosa. Píšem poéziu a teším sa zo stretnutia s ľuďmi. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaPrózaZamysleniaSpiritualitaškola a zážitky z nejRozprávkovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu