reklama

Oslovil ma kardinál...

Cítim sa byť oslovená. Osloviť, to nie je len stretnúť na chodníku a spýtať sa na čas. Byť oslovený znamená vypočuť si a súhlasiť. A dnes som veru súhlasila. Kardinál Lorenzo Baldisseri mi prehovoril k srdcu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Ale áno. Kardinál z kúrie. Čo by mohol mať spoločné so životom bežného človeka? Všetko. Lebo sám je bežný človek. A čím ma to vlastne oslovil?

Mnohým. Ale nechcem písať jeho prednášku. Kto bude mať chuť, tak ju nájde v nejakom zborníku. Tak skúsim len tak po pomlčkách vyjadriť to, čo ma zachytilo:

- V blahobyte sa často zabúda na hĺbku života. Ľudský život je vždy posvätný.

- Pestujeme kultúru života. Ísť proti všetkému, čo zabíja ľudskú dôstojnosť. Nielen život, ale jeho podstatu. Jeho dôstojnosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- Byť chorým, starým, mrzákom, znamená byť vylúčený zo spoločnosti. Byť vylúčený, znamená byť odpadom. Mám bojovať proti ponižovaniu života.

- Mám sa venovať inému tak, akoby šlo o mňa samého.

- Liečiť svet milosrdenstvom viac ako spravodlivosťou.

- Myslieť na tých, ktorí stoja na periférii môjho srdca.

Priznám sa, že posledná myšlienka mi vyrazila dych a hneď ma prinútila sa zamyslieť. Periféria môjho srdca - hneď som si spomenula na ľudí, ktorým som sa dávno neozvala, nenapísala list, pohľadnicu (starší ľudia nečítajú sms a maily.) A tak všetkým, ktorých som vytlačila na okraj môjho srdca dnes venujem večernú modlitbu. Lebo človek musí začať od seba, nie od iných. Pri písaní týchto riadkov som stále viac a viac nachádzala ľudí, ktorí stoja na kraji môjho srdca. Pre nich sa musí moje srdce rozšíriť. Aby mali kde stáť a o koho sa oprieť.

sestra Hermana

sestra Hermana

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som rehoľná sestra. Píšem o všetkom, čo mi "brnkne" do nosa. Píšem poéziu a teším sa zo stretnutia s ľuďmi. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaPrózaZamysleniaSpiritualitaškola a zážitky z nejRozprávkovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu