reklama

Oslovil ma kardinál...

Cítim sa byť oslovená. Osloviť, to nie je len stretnúť na chodníku a spýtať sa na čas. Byť oslovený znamená vypočuť si a súhlasiť. A dnes som veru súhlasila. Kardinál Lorenzo Baldisseri mi prehovoril k srdcu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Ale áno. Kardinál z kúrie. Čo by mohol mať spoločné so životom bežného človeka? Všetko. Lebo sám je bežný človek. A čím ma to vlastne oslovil?

Mnohým. Ale nechcem písať jeho prednášku. Kto bude mať chuť, tak ju nájde v nejakom zborníku. Tak skúsim len tak po pomlčkách vyjadriť to, čo ma zachytilo:

- V blahobyte sa často zabúda na hĺbku života. Ľudský život je vždy posvätný.

- Pestujeme kultúru života. Ísť proti všetkému, čo zabíja ľudskú dôstojnosť. Nielen život, ale jeho podstatu. Jeho dôstojnosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- Byť chorým, starým, mrzákom, znamená byť vylúčený zo spoločnosti. Byť vylúčený, znamená byť odpadom. Mám bojovať proti ponižovaniu života.

- Mám sa venovať inému tak, akoby šlo o mňa samého.

- Liečiť svet milosrdenstvom viac ako spravodlivosťou.

- Myslieť na tých, ktorí stoja na periférii môjho srdca.

Priznám sa, že posledná myšlienka mi vyrazila dych a hneď ma prinútila sa zamyslieť. Periféria môjho srdca - hneď som si spomenula na ľudí, ktorým som sa dávno neozvala, nenapísala list, pohľadnicu (starší ľudia nečítajú sms a maily.) A tak všetkým, ktorých som vytlačila na okraj môjho srdca dnes venujem večernú modlitbu. Lebo človek musí začať od seba, nie od iných. Pri písaní týchto riadkov som stále viac a viac nachádzala ľudí, ktorí stoja na kraji môjho srdca. Pre nich sa musí moje srdce rozšíriť. Aby mali kde stáť a o koho sa oprieť.

sestra Hermana

sestra Hermana

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som rehoľná sestra. Píšem o všetkom, čo mi "brnkne" do nosa. Píšem poéziu a teším sa zo stretnutia s ľuďmi. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaPrózaZamysleniaSpiritualitaškola a zážitky z nejRozprávkovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu