reklama

Čo znamená písať po katolícky?

Pred časom mi bolo vytýkané, že píšem málo katolícky. Prehŕňam sa v knihách a pozerám, čo by to asi malo byť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

 

V rukách mám text od Bohdana Hroboňa. Bol evanjelik, ale mne sa páčilo ako krásne písal. A ako vedel pravdy morálne aj kristologické podať súčasnému človeku. Obdivovala som ho ešte v reláciách Pod lampou, kde som častokrát súhlasila s jeho názormi. To čo som ja tušila, on vedel pomenovať. Mne však chýba životná skúsenosť, aby som to mohla aj vypovedať.

Ďalším človekom, ktorý mňa veľmi oslovuje je tiež nekatolík Daniel Pastirčák. Páči sa mi jeho cit pre Pravdu a Nekonečno. Páčia sa mi jeho rozprávky či zamyslenia, a po jeho divadelnej hre, ktorú som videla, som ešte dlho chodila zamyslená.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď v lete bol zavraždený brat Roger, nevedela som sa ubrániť slzám. Často si opakujem slová piesní, ktoré vznikali v Taizé. Dnešné spoločenstvo v Taizé má iba jednu tretinu katolíkov.

Čítam si Katolícku modernu a som rovnako oslovená ako generácie, v ktorých táto poézia vznikala. Jednoducho – písanie nie je o náboženstve, ale o skutočnej Pravde a o hodnotách, ktoré zastupuje.

sestra Hermana

sestra Hermana

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som rehoľná sestra. Píšem o všetkom, čo mi "brnkne" do nosa. Píšem poéziu a teším sa zo stretnutia s ľuďmi. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaPrózaZamysleniaSpiritualitaškola a zážitky z nejRozprávkovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu