reklama

Zuza a Rysavá jalovica

Vraj dnešná mládež nečíta. Myslím, že záleží od motivácie. Stačí im dať len priestor.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

No, kto by dnes už čítal Kukučína a Tajovského? Všetci už videli sfilmované diela. Taký Jožko Króner v Rysavej jalovici je určite nezabudnuteľný. Nuž, ale také trinásť ročné detská si to určite ešte nikdy nepozreli.

Tak sme si vymysleli projekt. Keď nič iné, tak nech to znie aspoň vznešene. Dnes projekty robí každý človek a na všetko. Zadanie bolo jasné. Preštuduj si jednu jedinú poviedku. Spracuj ju ľubovoľným spôsobom - film, divadlo, syntax, lexikológia. Máš k dispozícii čo len chceš. Čas - tri týždne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prišiel deň D, hodina H. Deň pred akciou som dostala za úlohu doniesť notebook a cd prehrávač. Počas dňa za mnou chodili, či nemám šiltovku, šatku, atď. Vedela som, že to bude veľmi zaujímavé. Aj keď som nevedela, čo to bude.

Paťo je rozumný, ale trochu lenivý. Vždy zvolí najľahšiu cestu. Tak si vybral jednu poviedku, vytiahol z nej všetky zastarané slová. Bolo milé počuť notoricky známy text takto upravený. Evka, Alenka a ešte iné dievčatá urobili prezentácie a tie predviedli. (Tak na to im bol ten notebook!) Chalani urobili rozhlasovú hru. Priniesli to na cd. Samozrejme, žiadne hviezdne dielo, ale ten nápad sa mi veľmi páčil. Na záver prišla Zuza. Volám ju tak keď nedáva pozor, ale nejako jej to prischlo. Začala znášať kartónové škatule, handričky a varešky. Zrazu sme mali pred očami trh, krčmu, dom. Varešky sa zmenili na postavy a dej sa mohol začať. Rysavá jalovica v tomto prevedení bola úžasná. Zuzana dostala hneď dve jednotky. Za nápad a za predvedenie. Najkrajšou odmenou neboli jej jednotky, ale potlesk jej spolužiakov s prísľubom, že si takú perfektnú vec určite prečítajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto som ocenila aj ja. Príbeh, ktorý poznáme asi všetci. Mňa na zaujal stvárnením a nápadom. Dobrým nápadom. Takéto dieťa dostane jednotky - za nápad, za predvedenie. Ale keď bude písať monitor, tak tam dostane takú hlúpu otázku, či je spisovné slovo prádlo alebo bielizeň. Pri zlej odpovedi sa budú všetci pýtať: "Čo vás v tej škole učia?" A ja kývnem rukou. Lebo nie vedomosť tohto druhu, ale vynaliezavosť a nápaditosť sa tomuto dievčaťu určite v živote zídu omnoho viac. Zuzi, ja ti fandím!

sestra Hermana

sestra Hermana

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som rehoľná sestra. Píšem o všetkom, čo mi "brnkne" do nosa. Píšem poéziu a teším sa zo stretnutia s ľuďmi. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaPrózaZamysleniaSpiritualitaškola a zážitky z nejRozprávkovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu