reklama

Chceš byť moja kamarátka?

Spoznali sme sa v kostole. Ustavične mi niekto ťahal závoj.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

Dominik je špunt. Tak volám deti, ktoré ešte chodia do škôlky. Má päť a silný hlas. Rád spieva. A keď mi práve neťahal závoj, tak aspoň dostatočne silno spieval, aby som to počula a aspoň raz sa obzrela.

Toto bolo naše uoťukávanie. Spolusestra učila jeho brata a tak sa občas pristavila pri mamke a niečo spolu prerozprávali. Dominika ale neaujímali reči o jeho staršom bratovi. Musel do mňa nejakým spôsobom štuchnúť a ak som si ho práve nevšímala a hovorila som s niekým iným, tak aspoň vstupoval do rozhovoru.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak sme tieto sviatky prelomili barieru všímania-nevšímania a začali sme sa spolu baviť. Bola som ho pozrieť, boli sme spolu v kostole. Začala som ho volať hrkálka. V kostole sa na všetko pýtal a tak asi väčšina ľudí, ktorá vedľa nás sedela v ten deň nemala z omše veľa.

- Kto je tam nakreslený?

- To je Marek.

- Čí Marek?

- Svätý.

- Aha.

- Čo to tu tak smrdí?

- To je kadidlo. Nesmrdí. To je taká vôňa.

- Chcem ho vidieť.

- Počkaj chvíľku, keď pôjde okolo pán farár.

- Už ho počujem. (široký úsmev)...(vážna tvár) Ale aj tak smrdí.

- Už ide pán farár.

- (Výkrik) Už ho vidím!!!! Máš pravdu. Vonia. Ale tak inak.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Vieš čo? Chodí ujo s košíkom a ja nemám korunku.

- Ani ja?

- Ani ty? (smiech) Ale ty si už dosť veľká. Čo urobíme?

- Nič. Nevložíme do košíka nič. Nemusíme.

Išiel okolo pán s košíkom. Dominik preveril pohľadom nazbierané peniaze. Pokývam znalecky hlavou:

- Hm. Ľudia sú dobrí.

- Prečo kľačíš?

- Bola som na svätom prijímaní.

- Ja sa ťa pýtam, prečo kľačíš a nie kde si bola.

- (úsmev) Bola som na svätom prijímaní a chcem sa poďakovať, preto klačím.

- A prečo ďakuješ?

- Že prišiel Ježiš do môjho srdca.

- Fíha. A to prišiel aj do tejto tety?

- Hm.

- Aj do tejto?

- Hm.

- Aj do mamky, aj do ocka, aj do Erika (brata), aj do mňa?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Áno.

- Tak to je fajn.

 Dominik si nevedel zapamätať moje meno. A tak sa ma opýtal: "Môžem ťa volať Kamarátka?" Súhlasne som prikývla. 

Dnes má prísť špunt na návštevu. Určite v kláštore nebude nič na svojom mieste. Nevadí. Špunt má na to právo.

sestra Hermana

sestra Hermana

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som rehoľná sestra. Píšem o všetkom, čo mi "brnkne" do nosa. Píšem poéziu a teším sa zo stretnutia s ľuďmi. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaPrózaZamysleniaSpiritualitaškola a zážitky z nejRozprávkovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu