reklama

Pôst je ochota srdca

Sedeli sme na hodine s tretiakmi. Po otázke: "Čo je pôst?" zväčša odpovedali, že nemáme jesť mäso. Po mojom odmietavom postoji tejto odpovede, ostali bezradní. A tak som ukázala dlane.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Poznajú moje ruky dôverne. Pri písaní na tabuľu, pri kreslení. Pri oprave ich zošitov. Asi každého som už pohladila po hlávke ako odmenu za nejaký výkon. Moje ruky im neboli nejako zvlášť neznáme. A tak sme začali spoločne uvažovať o rukách - čo môžu a čo nemôžu ruky urobiť. Co sa do nich zmestí a čo nie. Kedy sú ruky plné a kedy prázdne. Hľadali sme odpovede a nenachádzali. Mám rada, ked môžem svojich žiakov nechať v neistote a musia ostať trochu bezmocní v rozmýšľaní. Vtedy vznikajú najkrajšie myšlienky a hlavne dlho ostávajú v hlavičkách mojich drobcov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak začali pomaličky vypúšťať perly z úst:

- Ruky by sme nevedeli využiť, keby sme nepoužili hlavu.

- Ruky sú prázdne, keď sú lenivé. Môžu mať aj veľa peňazí, stále ostávajú prázdne.

- Ruky sú plné, keď urobíme dobro....

Ďalšie odpovede sa len tak hrnuli. Zaskočil, inak tichý, Martin.

- Ruky sú plné vtedy, ked nimi vieme prejaviť lásku - či darujem peniaze alebo niekomu pomôžem.

Takéto diskusie v triede zakončujem vetou: "Všetky vaše odpovede sú správne. Teraz vám poviem môj názor." V triede ostalo ticho a všetci začali počúvať, čo dôležité im chcem oznámiť. Povedala som im, že som s nimi chcela hovoriť o pôste a o potrebe pomáhať, ale Martin ma predbehol. Povedal všetko miesto mňa. V ten deň sme sa naučili, že aj pôst, a nielen plné ruky, je prejavom lásky a ochoty srdca. V priebehu pár dní mi tretiaci ukázali školu, ktorú postavili zo svojich dobrých skutkov. Povedala som im: "Máte dobré srdcia. Nech vám také dlho ostanú". Triedna učiteľka len ticho prikývla.

sestra Hermana

sestra Hermana

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som rehoľná sestra. Píšem o všetkom, čo mi "brnkne" do nosa. Píšem poéziu a teším sa zo stretnutia s ľuďmi. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaPrózaZamysleniaSpiritualitaškola a zážitky z nejRozprávkovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu