reklama

Doda

Doda je moja neter. Má len 20 mesiacov a prežili sme spolu krásny týždeň. Často si myslíme, že také malé deti musíme veľa naučiť. Tentokrát som dostávala jednu lekciu za druhou ja sama.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Obrázok blogu

A tak sme sa spolu učili. Ja som ju učila vyslovovať nejaké hlásky, jednoduché slová, kopať do lopty a kričať gól (v jej podaní tóóóól), zahrať sa Kolo, kolo mlynské. Ona mala úplne iné vyučovacie metódy.

A tak som sa naučila:

- keď niečo človek robí, má to robiť naplno. Užívať si zanietenie pre konkrétnu činnosť.

- je dobré mať presný režim dňa, zmena nálady sa dá očakávať podľa hodín.

- vypovedať niekoľkými slovami, gestami, grimasou veľa vecí. Ostatní sú ochotní to akceptovať.

- dôležitý je pohyb - záhrada, piesok, hojdačky i kolotoč. Všetko má svoje miesto.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- zvieratá tu nie sú iba pre úžitok, ale aj pre krásu. Je dobré ich pohladkať, ale nerozmaznávať.

- aj umývanie zubov je vlastne zábava, keď sa človek dokáže zahrať na usmievavé zúbky a zjesť pri tom pastu.

- zelená zelenina je zdravá.

- za každú maličkosť je potrebné poďakovať.

- aj modlitba môže byť hrou.

Toto sú všetko veci, ktoré vlastne vieme, ale tak radi to učíme deti a v dospelosti na to zabúdame. Dodka, prajem ti, aby si na to nezabudla. A tak ako som ťa ja týždeň nepočula plakať, nech ti to vydrží v živote čo najdlhšie. Keď mama priletela z Anglicka, tak sa hneď na teba pýtala a ja som jej povedala, že si bola dobručká. Nebudem jej predsa hneď vešať na nos, že si mi brala žuvačky :-)))

sestra Hermana

sestra Hermana

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som rehoľná sestra. Píšem o všetkom, čo mi "brnkne" do nosa. Píšem poéziu a teším sa zo stretnutia s ľuďmi. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaPrózaZamysleniaSpiritualitaškola a zážitky z nejRozprávkovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu