reklama

Medvedíky

Určite poznáte gumových medvedíkov....áno, tie malé potvorky, ktorým najprv ohrýzame hlavu, potom nožičky alebo ich zryzieme či cmúľame. Alebo si len poviete...a o čom vlastne dnes táto žena píše? Sviatky, prípravy, Bezák...a ona o gumových medvedíkoch?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Nie...je to o smútku a nervozite. A ja gumové medvedíky nestíham ani prehryznúť a už nemám celý balíček, nervózne otváram ďalší...a...je mi už zle. Aj tak otváram ďalší. Prečítala som si dnes svoju diplomovku...preto dnes, lebo...dnes. Takže úryvok z prvej kapitoly:

"Život človeka prechádza mnohými úskaliami. Zvlášť kresťan musí byť obozretný a dávať si pozor, aby sa nedal strhnúť prúdom doby, v ktorej sa ocitá. Preto je dôležité, aby si bol vedomý toho, že je stvorený na Boží obraz, aby poznal zákutia svojej duše, a tak prišiel k poznaniu vlastnej realizácie v tomto svete.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Norma človeka v tomto svete je láska a to láska neohraničená a neobmedzená. Takáto láska sa stáva cieľom a zároveň zmyslom ľudského konania. Je zároveň aj merítkom našich vzťahov. Ak absentuje, tak sa človek cíti neistý, nedocenený, nepotrebný. Neschopný dať zmysel vlastnej existencie a neoceniť starostlivosť Boha o jeho život."

Trinásť dlhých rokov uplynulo od napísania týchto slov. Teším sa, že sú to moje slová, ktoré nik nepoužil vo svojej diplomovke a ja som ich nikomu neukradla. Keď som tieto slová písala, môj profesor morálky bol obyčajným kňazom a usmieval sa nad nadpisom mojej práce - Byť vo svete, ale nebyť zo sveta. Keď sme o tom hovorili, vravel mi, že to je ťažké...a pre ženu, rehoľnicu zvlášť. To čo všetci považujú za normál, normálom nie je, keď to robí rehoľná sestra. Keď si ľudia pri pracovnom stretnutí dajú pohár vína, nikomu to nepripadá zvláštne, ak to urobí rehoľná sestra, už je to zvláštnosťou. Keď sa ľudia bicyklujú, je to dobré. Ak sa bicykluje rehoľná sestra je to zlé, až pohoršujúce. Keď som prvýkrát vytiahla kolieskové korčule, pozerali ľudia po mne ako po nejakom mimozemšťanovi. Môj konzultant mal pravdu. Byť vo svete, ale nebyť zo sveta nie je jednoduché.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A čo láska? Ak sa rehoľná sestra skloní ku zavšivavenému dieťaťu, tak to je jej poslanie. Ak ale od takéhoto dieťaťa vyžaduje poriadok a dodržiavanie pravidiel (napr. školský poriadok) tak je ...(poviem slušne) beštia, nehodná úcty a týrateľka úbohých detí, ktoré pri nej trpia. Paradoxy doby, paradoxy života. Čo jeden môže, iný si to nemôže dovoliť.

Gumové medvedíky mi už dnes nechutia. Ale chutí mi žiť - žiť s nohami v reálnom svete a s hlavou plnou pekných myšlienok o pravde a spravodlivosti.

Aj dnes napíšem to, čo je v úvode mojej diplomovej práce: "Ďakujem môjmu konzultantovi (X.Y.) za jeho čas a trpezlivosť, ktorú mi pri písaní práce poskytol. Ďakujem mu za všetky rady a ubezpečujem ho o svojich modlitbách."

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Venované môjmu profesorovi morálky.


sestra Hermana

sestra Hermana

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som rehoľná sestra. Píšem o všetkom, čo mi "brnkne" do nosa. Píšem poéziu a teším sa zo stretnutia s ľuďmi. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaPrózaZamysleniaSpiritualitaškola a zážitky z nejRozprávkovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu