reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
sestra Hermana

sestra Hermana

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som rehoľná sestra. Píšem o všetkom, čo mi "brnkne" do nosa. Píšem poéziu a teším sa zo stretnutia s ľuďmi. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaPrózaZamysleniaSpiritualitaškola a zážitky z nejRozprávkovoSúkromnéNezaradené

reklama

Zamyslenia

A to sa ti chce?! alebo 3R

sestra Hermana

A to sa ti chce?! alebo 3R

Každoročne, v období adventu, zvyknem urobiť nejaké drobnosti. Posledné roky sú to zvončeky z medeného drôtu a sviečky.

  • 12. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 490x
  • 11
Bylinky na dušu

sestra Hermana

Bylinky na dušu

Opäť choroba. V tomto čase ani nič výnimočné. Antibiotiká sú vraj zbytočné a tak sa liečim bylinkami.

  • 19. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 525x
  • 8
Ako z kazateľníc...

sestra Hermana

Ako z kazateľníc...

Pozeráte nejaké športové zápolenie? V čase majstrovstiev sveta v hokeji, pri Halákovom postupe do finále NHL a pri blížiacich sa majstrovstvách sveta vo futbale oň asi zakopne každý.

  • 13. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 651x
  • 31
Dnes - od rána myslím na históriu

sestra Hermana

Dnes - od rána myslím na históriu

Ráno mi kamarát poslal správu, aby som pozrela nejaké správy, vraj je mŕtvy poľský prezident. Rozšírili sa mi oči. Potom som pochopila smutnú udalosť.

  • 10. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 503x
  • 29
Hurá, začal pôst!

sestra Hermana

Hurá, začal pôst!

Gotické katedrály sú úžasné stavby. Vždy keď môžem sa pri jednej takej pristavím. Včera som mala možnosť v jednej takej stráviť uričitý čas. A ostala som nadšená.

  • 18. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 065x
  • 15
reklama
Cestovanie

sestra Hermana

Cestovanie

Rada cestujem. Na menšie vzdialenosti a so zaujímavými ľuďmi. Ak to nejde, tak si niečo zoberiem na cestu - časopis alebo háčkovanie.

  • 17. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 884x
  • 13
Koniec sviatkov, koniec lásky

sestra Hermana

Koniec sviatkov, koniec lásky

Určite to poznáte. Pred sviatkami zbierky, milodary, sponzor na všetko. A po sviatkoch - nič.

  • 2. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 062x
  • 31
Aj tak mám pápeža rada

sestra Hermana

Aj tak mám pápeža rada

Od môjho narodenia je to už štvrtý pápež, ktorý je v pontifikáte. Pravda je, že prvých troch si vôbec nepamätám. Ale pamätám si na množstvo (povedala by som kopec, ale niekto by sa mohol hnevať, že neovládam materčinu) udalostí, ktoré sa s pápežmi spájajú.

  • 26. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 482x
  • 154
Stretnutia, ktoré obohatia

sestra Hermana

Stretnutia, ktoré obohatia

Počas prázdnin som nemala možnosť si pocestovať a pospoznávať výnimočných ľudí. Výnimoční ľudia prišli ku mne.

  • 9. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 685x
  • 6
Posledný májový deň

sestra Hermana

Posledný májový deň

Pred malou chvíľou som opustila kaplnku. Dnes sú Turíce. Deň zoslania Ducha Svätého. Dnes je deň, keď som prehodnocovala celý mesiac.

  • 31. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 505x
  • 10
reklama
Krízová cesta

sestra Hermana

Krízová cesta

Píšem a zostavujem niektoré veci a texty pre školu. Nepoužívam interpunkciu. Zrazu miesto nadpisu Krížova cesta, na mňa pozerá nadpis Krizova cesta.

  • 31. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 739x
  • 4
Staré fotky

sestra Hermana

Staré fotky

Pred pár mesiacmi mi zomrela stará mama. Mala 94 rokov. V deň pred jej pohrebom sme chceli pripraviť nástenku o jej živote.

  • 8. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 422x
  • 9
Často sa ma pýtajú...

sestra Hermana

Často sa ma pýtajú...

Ľudia kladú rôzne otázky. Prečo ste sestrička? Nikdy ste netúžili po vlastných deťoch? Nie je vám v tom čiernom teplo? (Dobre, teraz cez zimu sa to nik nepýta, ale príde leto.) Prečo po dvoch vysokých školách nie si ateistka?

  • 29. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 961x
  • 68
Operácia nutná!

sestra Hermana

Operácia nutná!

Čomu všetkému hovoríme operácia? Akcii, rýchlemu zásahu, chirurgii. Počas prázdnin toho bolo dosť.

  • 24. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 335x
  • 7
Materské lono ako prístav

sestra Hermana

Materské lono ako prístav

Včera som bola pozrieť v nemocnici starú mamu. Má 94 rokov a v rukách ustavične ruženec. Spomínala som v dnešný deň na dni strávené s touto ženou.

  • 11. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 358x
  • 10
reklama
Púť Rádia Lumen

sestra Hermana

Púť Rádia Lumen

Krakov, upršané počasie a 20 000 Slovákov.

  • 22. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 193x
  • 9
Obyčajné: "Nerozumiem!"

sestra Hermana

Obyčajné: "Nerozumiem!"

Ak začnem písať text o výhrade svedomia, tak sa strhne búrka rôznych názorov. Ale aj tak sa chcem niečo dozvedieť.

  • 23. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 888x
  • 21
Hore srdcia alebo obyčajné "Prečo...?"

sestra Hermana

Hore srdcia alebo obyčajné "Prečo...?"

Vianoce prešli, ale zostávajú v srdci. Témou mojich sviatkov bolo zamyslenie sa nad duchovným životom mojím a ľudí, ktorí žijú duchovný stav.

  • 7. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 868x
  • 21
Puzzle

sestra Hermana

Puzzle

Skladám si detskú skladačku. A okrem rozmýšľania nad správnym zoradením 1000 dielikov uvažujem o živote. A v tom...telefón.

  • 29. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 826x
  • 6
Otec alebo peniaze?

sestra Hermana

Otec alebo peniaze?

V mojej škole to nie je niečo výnimočné. Veľa detí žije len s matkou. Príčina? Otec je dlhé mesiace či roky v zahraničí.

  • 15. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 285x
  • 16
reklama
SkryťZatvoriť reklamu