reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
sestra Hermana

sestra Hermana

Bloger 
  • Počet článkov:  258
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som rehoľná sestra. Píšem o všetkom, čo mi "brnkne" do nosa. Píšem poéziu a teším sa zo stretnutia s ľuďmi. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaPrózaZamysleniaSpiritualitaškola a zážitky z nejRozprávkovoSúkromnéNezaradené

reklama

Spiritualita

Čo ste si to, rehoľníci, vymysleli?

sestra Hermana

Čo ste si to, rehoľníci, vymysleli?

Aj takúto otázku dostanem, keď poviem, že dnes na celom svete začína Rok zasväteného života.

  • 29. nov 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 476x
  • 4
Advent je čas prípravy

sestra Hermana

Advent je čas prípravy

Ak je advent časom dobrej prípravy na Vianoce, tak najlepšie sú pripravení obchodníci.

  • 29. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 767x
  • 17
Vincent bol macher

sestra Hermana

Vincent bol macher

Takto pred nedávnom skončil náš rozhovor so spolusestrou. Hovorili sme o svätcovi dnešného dňa - svätom Vincentovi de Paul. Hurikáne 17. storočia.

  • 27. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 744x
  • 60
Septembrový medovník

sestra Hermana

Septembrový medovník

Minulý školský rok rozbehli vincentínske spolky (podľa Vincenta de Paul) akciu Boj proti hladu. Akcia spočívala v predaji medovníkových srdiečok.

  • 16. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 16
Duchovné cvičenia

sestra Hermana

Duchovné cvičenia

Je to pre mňa samozrejmosť. Stráviť niekoľko dní v samote a tichu. Dať si v hlave do poriadku veci a udalosti. Dôležitá však vôbec nie je hlava. Najdôležitejšie je dať si do poriadku srdce.

  • 12. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 27
reklama
Kňaz urobí vždy chybu!

sestra Hermana

Kňaz urobí vždy chybu!

A blahoslavený je, kto sa na mne nepohorší- Mt-11,6

  • 19. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 40
Aký chutný stromček!

sestra Hermana

Aký chutný stromček!

Vianočné obdobie nám už skončilo. Liturgická časť slávenia je za nami. Ostali stromčeky. Ale nám pohasli oči a už nepozeráme so zatajeným dychom na ozdoby a rozžiarené ulice. Zvykli sme si.

  • 9. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 518x
  • 5
Počúvam hudbu podľa nálady

sestra Hermana

Počúvam hudbu podľa nálady

Čo by sa čakalo od sestričky? Gregorián alebo gospel? Nuž, nie vždy vystihujú tieto žánre momentálnu náladu.

  • 12. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 29
Pretože "navždy" trvá dlho

sestra Hermana

Pretože "navždy" trvá dlho

Čítala som raz jedného duchovného autora, ktorý hovoril o priateľstve. Medzi iným povedal aj to, že povedať niekomu: Milujem ťa! Mám ťa rád!, to ešte nie je ťažké. Problém nastane vtedy, keď sa pridá slovo navždy.

  • 27. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 34
Moji Apači a Vianoce

sestra Hermana

Moji Apači a Vianoce

Dúfam, že ma nik neobviní z diskriminácie. Pomenovanie Apači dostali moje rómske deti, ktoré učím náboženstvo.

  • 11. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 142
reklama
Za perníkovou chalúpkou je ZOO

sestra Hermana

Za perníkovou chalúpkou je ZOO

Po troch rokoch sme sa stretli. My - sestry, ktoré sme mali 16. 8. 2003 doživotné sľuby v našej Kongregácii. A bolo nám spolu veľmi dobre.

  • 25. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 40
List pre brata Šavla

sestra Hermana

List pre brata Šavla

Drahý Šavol, Písmo o tebe hovorí ako o mužovi, ktorý vedel radikálne zmeniť svoj život. Dovoľ, aby som sa Ti po takmer dvoch tisícročiach prehovorila.

  • 18. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 28
Svätý to je...

sestra Hermana

Svätý to je...

Často som si ako dieťa kládla otázku: Kto je to svätý? V desiatich rokoch som prečítala životopisy svatých vydané v roku 1909. Ale odpoveď som nenašla.

  • 20. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 20
Životné rozhodnutia

sestra Hermana

Životné rozhodnutia

Strávila som tri dni so skupinkou mladých ľudí. Mnohí z nich potrebovali zastať, aby sa nadýchli pred ďalším rozhodnutím.

  • 26. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 11
Ranné rozjímanie

sestra Hermana

Ranné rozjímanie

Je to stará mníšska metóda. Osobne si myslím, že by mala patriť do života každého človeka.

  • 19. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
reklama
Rôzne cesty

sestra Hermana

Rôzne cesty

Niekde som to počula. Sloboda je vraj krasnym darom. Stretla som sa však aj s názorom, že je aj prekliatím.

  • 23. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
Hľadím na teba s obdivom

sestra Hermana

Hľadím na teba s obdivom

Pred pár dňami chlapček. Teraz stojíš urostred zhromaždenia a máš povedať pár slov. Ticho na teba pozerám a porovnávam.

  • 22. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
Narodil sa kňaz

sestra Hermana

Narodil sa kňaz

A nebol to jednoduchý pôrod. Veď obidvaja rodičia, matka Cirkev i otec Svet,netušia, čo sa vôbec stalo.

  • 20. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
Šnurovanie topánok

sestra Hermana

Šnurovanie topánok

Zazrela som ich, keď som dala prvákom nástup na chodbe. Všetci už boli nastúpení. Chýbala už len Sandra a Matúš. Išla som sa za nimi pozrieť.

  • 14. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 16
Slová, slová, slová...

sestra Hermana

Slová, slová, slová...

Od malička človek komunikuje. Najprv plačom, neskôr bľabotaním a neskôr toto bľabotanie prechádza do jednoduchých slabík, z ktorých sa začínajú skladať prvé slová. Takto sa človek dostáva k daru reči. Ale správnemu využívaniu tohto daru sa bude učiť celý život.

  • 13. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
reklama
SkryťZatvoriť reklamu